Osoby, które zdały egzamin wstępny na aplikację notarialną w dniu 25 września 2021 roku, mogą w ciągu dwóch lat od dnia doręczenia uchwały ustalającej wynik egzaminu wstępnego złożyć wniosek o wpis na listę aplikantów.
Osoby, które planują rozpoczęcie aplikacji notarialnej z dniem 1 stycznia 2022 roku powinny do dnia 18 listopada 2021 roku (data wpływu do biura RIN) złożyć pisemny wniosek o wpis na listę aplikantów.
Do wniosku należy dołączyć:
- oświadczenie notariusza-patrona wyrażające gotowość objęcia aplikanta patronatem od dnia 1 stycznia 2022 roku ze wskazaniem, czy aplikacja odbywać się będzie w trybie etatowym, czy pozaetatowym (lub wniosek o wyznaczenie patrona z urzędu);
- kserokopię podpisanego dyplomu ukończenia studiów prawniczych w przypadku, gdy do wniosku o dopuszczenie do egzaminu wstępnego na aplikację notarialną złożono zaświadczenie o ukończeniu studiów;
- zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego wystawione nie wcześniej niż 30 dni przed złożeniem wniosku o wpis na listę aplikantów;
- kserokopię uchwały w sprawie ustalenia wyniku egzaminu wstępnego na aplikację notarialną.
W przypadku zmiany nazwiska – odpis skrócony aktu małżeństwa.